Etappe 3 Groningen - Schipborg - Reisverslag uit Peizerweg, Nederland van Mandy Hendriks - WaarBenJij.nu Etappe 3 Groningen - Schipborg - Reisverslag uit Peizerweg, Nederland van Mandy Hendriks - WaarBenJij.nu

Etappe 3 Groningen - Schipborg

Blijf op de hoogte en volg Mandy

09 Juni 2015 | Nederland, Peizerweg

Dag 3 etappe Groningen - Schipborg

Zo vandaag vroeg uit de veren voor een. nieuwe etappe. Er stonden best wel wat tentjes op 't trekkersveld en ben benieuwd hoe blij mijn buren waren met mijn wekker (en vooral 40x snoozen) ;)

Maar vannacht goed geslapen. Had een extra shirtje aan, en mijn lakenzak gebruikt, en uiteraard de tip van Erik met waxinelichtjes, dus heerlijk warm geslapen.

Het was helaas nog 2,3 km terug naar de route en toen kon ik echt beginnen. Buiten Groningen werd het inderdaad erg mooi. Langs het water met mooie uitzichten. Meerdere ooievaars gezien vandaag. Zit er 1 op een veldje, ik stoppen, foto maken, telefoon weer terug in mijn broekzak. Zie ik 1 veldje verder 3 ooievaars en 2 reigers. Ja dat daahaag, ik heb je nu op de foto ga niet nog een x stoppen.

Ik merkte vanochtend al dat mijn onderste ooglid wat geïrriteerd was, maar ik vond 't wel meevallen. Nou dat werd tijdens 't lopen steeds erger, oog half dicht, enorm rood en tranen liepen over mijn wangen. Nou ik chaggerijnig omdat ik een oogontsteking nu écht niet kan gebruiken. Bij pleisterplaats Herberg de Blankehoeve wilde ik mijn oog even goed schoonmaken... Tuurlijk gesloten vandaag!! Nou doorgelopen naar de Hondsrug. Daar kon ik zien dat mijn oog echt compleet rood was. Ook wilde ik even lkkre warme chocolademelk. Het Was zelfbediening, geen probleem en uiteraard Was de automaat met chocomelk defect. Zucht. Hier werd ik niet echt vrolijk van.

Het lopen ging daarom ook over even tegen zitten terwijl het de rest vd dag goed ging. Mijn schouders doen veel minder pijn, alleen mijn voeten worden wat gevoeliger door het lopen. Overigens nog geen blaren, maar heb het goed afgeplakt.

Nu het laatste stuk naar Zuid-Laren. Door mijn oog gedoe heb ik helemaal de groningse hunnebed gemist. Nou stuk verder gelukkig wel kans 2 gepakt. Dus hunnebed check! Mijn oog werd overigens nu wel rustiger en dus werd mijn humeur ook beter.
Zuid-Laren is trouwens een mooi plaatsje. Even de supermarkt ingedoken en gauw de laatste 3 km naar de camping. Onderweg loop je over 't terrein van een psychiatrische inrichting. Opzich geen probleem, maar als je dan een cliënt op zijn knietjes 't voetpad af ziet gaan en alle grassprietjes weghaalt die daar met maaien terecht zijn gekomen kijk je even vreemd op. Maar ik moet erbij zeggen, het pad werd schoon!

Dan uiteindelijk op camping de Vledders, gauw tentje opgezet, douchen en wassen. Douches lekker warm! Overigens niet erg fijn, het water kwam er ongeveer met mach 5 uit en ondanks dat er een scheidingswand zit zijn ook je kleren zeikensnat. Dan nog even Was je doen, lieten de wasserette voor mij open want die zou tegelijk met de receptie sluiten. En hoera! Daar hebben ze ook stoelen en een stopcontact, dus ik kan relaxt mijn telefoon opladen. Op naar morgen! Eerste dag met meer dan 30 km.

  • 09 Juni 2015 - 23:22

    Nici:

    Goed bezig sis!! Je kan het!! (al vraag je je misschien al meerdere keren per dag af waarom je in vredesnaam op fit idee bent gekomen..)(ik wel namelijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 19866

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 21 September 2015

Terug naar Hawaii

07 Juni 2015 - 25 Juni 2015

Pieterpad

24 Juni 2013 - 24 Juli 2013

Op naar Hawaii!!

Landen bezocht: