Etappe 6 Holsloot - Ane - Reisverslag uit Peizerweg, Nederland van Mandy Hendriks - WaarBenJij.nu Etappe 6 Holsloot - Ane - Reisverslag uit Peizerweg, Nederland van Mandy Hendriks - WaarBenJij.nu

Etappe 6 Holsloot - Ane

Blijf op de hoogte en volg Mandy

12 Juni 2015 | Nederland, Peizerweg

Dag 6 Holsloot - Ane

Het leuke van camping de Uilenberg is dat ze een hoop kippen, pauwen en kalkoenen hebben. Het mindere leuke eraan Is dat ze al vanaf half 4 's nachts al luid aan 't kraaien zijn! Maar goed ik moest toch vroeg op want ik wilde de warmte voor zijn.

De ochtend was vrij mooi. Wat lange saaie rechte stukken maar die vind ik wel lekker om in de vroege ochtend te lopen, beetje wakker worden. Vlak voor Coevorden een zwaar stukje langs 't water. Hoog nat gras waar je doorheen moest yploegen. Ik was al goed optijd in Coevorden met het nadeel dat er nog niets open was. Na Coevorden vond ik het stuk rond de Drentse poort erg mooi. Mooie velden, langs het water. Ik was er denk ik nog zo van onder de indruk dat ik bijna het stalletje van Boer Harrie over 't hoofd had gezien! Ik keek even achterom om te zien hoe ver achter me 2 andere pieterpad dames waren, en toen pas zag ik het! Maargoed uiteraard even een tussenstop gemaakt voor een lekkere koek van 50 ct.

Daarna begon ik het echt zwaar te krijgen. Er kwamen lange stukken door de velden zonder enige mogelijk van schaduw. Mijn voeten begonnen erg zeer te doen aan alle kanten en de temperatuur liep snel op.

Voetje voor voetje gewoon door stappen, verstand op nul en proberen te genieten van de omgeving. In Gramsbergen meteen bij het eerste beste café even uitgerust om door te gaan voor 't laatste stuk. En ook dat viel me erg zwaar. Weer ontzettend weinig schaduw en saaie rechte stukken.
Op een gegeven moment moest ik van de route afwijken om naar de camping te gaan. En warempel daar kwam ik het bordje: 'Engeland' tegen. Geen wonder dat mijn voeten zo pijn deden. De weg waar aan mijn camping moest zitten was een lange saaie boerenweg met geen schaduw. Doordat ik zo langzaam liep was het al wat verder in de middag en een graadje of 30. Bij het eerste huis, liepen mensen buiten en ik vroeg of de csmping nog ver was. En toen vertelden ze me dat de camping al jaaaaaaren niet meer bestond. ( maar dus wel nog in het pieterpad-boekje, en een keurig nette website) Toen zakte de moed me wel in de schoenen want ik was helemaal kapot en stond in the middle of nowhere. Deze lieve mensen hebben me wat drinken aangeboden en samen hebben we B&Bs gebeld. Die bleken allemaal kamers te hebben van tussen de €85-100. Afgelopen nacht sliep ik voor €5.-. Zijzelf vonden 't ook belachelijk veel en boden aan om me een stukje terug te brengen naar een andere camping. Echt zo superlief van ze! Ik had daardoor weer een prima slaapplek. Nadeel is wel dat ik morgen een stuk overnieuw iets lopen wat ik vandaag al gedaan had.

Gauw tent opgezet en wasje gedraaid. En oh wat een super lekkere douche! En een douchegordijn!!! Zijn mijn kleren eens niet zeikensnat. Mijn kleertjes kunstig opgehangen op mijn geïmproviseerde waslijn en rust!
's avonds kwam superlief een vriend van me, Erwin nog langs. Gezellig bijgekletst en hij heeft even mijn voeten verzorgd. Zijn rode-kruis /Nijmeegse 4daagse plakteam ervaring kon natuurlijk niet op tegen het mijne. Hij heeft mijn hakjes mooi afgeplakt en voor mijn tenen het advies gegeven er een laag vette watten door te weven.. Ik ben benieuwd!

  • 13 Juni 2015 - 19:59

    Henk Kroes:

    Mandy, er zal toch wel een telefoonnummer bij de campings in je boekje staan. Ik vind het knap hoe jij daar in je uppie jezelf op de proef stelt, maar om dan op het laatst zo'n teleurstelling te krijgen is een ramp.
    Sterkte voor je voetjes en natuurlijk ook voor jou. Kus Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 19871

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 21 September 2015

Terug naar Hawaii

07 Juni 2015 - 25 Juni 2015

Pieterpad

24 Juni 2013 - 24 Juli 2013

Op naar Hawaii!!

Landen bezocht: