Pieterpad dag 1 - Reisverslag uit Winsum, Nederland van Mandy Hendriks - WaarBenJij.nu Pieterpad dag 1 - Reisverslag uit Winsum, Nederland van Mandy Hendriks - WaarBenJij.nu

Pieterpad dag 1

Blijf op de hoogte en volg Mandy

07 Juni 2015 | Nederland, Winsum

Zondag 7 juni, pieterpad dag 1 - Pieterburen - Winsum 12 km
Jaar etappe 1 is voltooid! *check*

Gisteravond natuurlijk veel te laat geworden op een bbq met mijn collega's. Bij het weggaan nog bijna mijn enkel verzwikt! Ik moest thuis nog tas inpakken dus het was een kort nachtje (4,5 uur!). Vanochtend dan afscheid genomen van mijn konijntjes, en werd ik door mijn lieftallige zus even naar het station gebracht! 3 uur in de trein en bus (zonder vertraging) en dan was ik ook in Pieterburen. Omdat het pas kwart over 11 was eerst lekker op een terrasje appeltaart gegeten (tja die loop je er zo toch af;)) Met mijn grote tas natuurlijk veel aanspraak over hoe ver ik dan wel niet ging lopen, en werd meer dan eens voor gek verklaard.

En dan beginnen... Gelukkig heb ik net weer mijn haren blond geverfd want ik had dezelfde opstartproblemen als ik altijd heb als ik een route start.... Ik ging de verkeerde kant op! Dat had ik al heel snel door maar je voelt je wel een beetje beschaamd als je weer langs dat zelfde terras moet! In my defence, het is écht verwarrend als er een pijl naar links staat met startpunt pieterpad als de route dus naar rechts loopt;)

Nou je loopt snel de velden in en het begin stuk vond ik supermooi. De reigers vliegen je om de oren en de kikkers kwaken er vrolijk op los. Onderweg nog een paar andere wandelaars tegen gekomen waarmee even een leuk praatje mee had. Lekkere pauze genomen in het gras heerlijk in de zon.

In het tweede gedeelte van de route zaten een paar lange wat saaie stukken. Omgeving was mooi, maar verharde wegen waar je kilometers rechtdoor moet is soms ietwat vervelend. Dan gaat mijn tas ook snel zwaar worden en neem ik weer extra pauzes. Maar ach ik heb toch tijd genoeg :)

In Winsum aangekomen klein stukje doorlopen naar de camping en ik mag aan mijn krampeer, uuh ik bedoel kampeer avontuur beginnen ;)
Er is op zondag geen receptie maar ik had telefonisch al doorgekregen dat ik mijn tentje gewoon op het terrein mag kwakken en dat we maandag de details wel regelen. Wel mooie locatie aan het water bij een haventje.
Tentje verbazingwekkend snel opgezet. Ben toch niet zo blond als ik dacht. Telefoon even aan de oplader gegooid ( dankjewel Erik voor de tip!) nog even lekker lezen in het zonnetje en ja... Dan eten koken.
Het is even priegelen met 2 pannetjes van 0,8 en 0,4 liter maar ik heb een lekkere quinoa maaltijd met tomaatjes weten te bereiden ;) (vraag me niet hoe!) quinoa wel au bain de marie ( nog niet te veel verwachten voor een eerste keer ;)) maar was echt lekker!
Even lekker gedoucht en daarna schaamteloos in mijn kleine zeemeermin pyjama over de camping ( You're never too old for Disney;)

Ik ben behoorlijk moe na de korte nacht. Dus kruip ook zeker niet te laat mijn tentje in. Morgen etappe 2! 19(+3 naar de camping) km
Maar als het mijn hele toch weer wordt zoals vandaag zal ik nooit meer over het klimaat van Nederland klagen :)





  • 07 Juni 2015 - 21:16

    Karin Verburg (Fb Pieterpad):

    Ha Mandy,

    Leuke blog, stiekem wel n beetje jaloers. ..

    Ik vind de app van waar ben jij waar-de-loos. T lukte ons vorig jaar in Amerika net om tekst in te typen
    maar foto's zelfs metnprima wifi lukte niet.

    Veel plezier nog en slaap lekker voor nu!

    Grts Karin

  • 07 Juni 2015 - 21:18

    Erik Boattail:

    You rock, girl! Morgen nog even een vrij saaie etappe naar Groningen en daarna wordt het het een stuk mooier langs de route. Ik zit nu op het stuk Zwolgen-Venlo in het plaatsje Lottum, mijn campinginfo vind je op Facebook (ook voor in de toekomst in het geval je de etappes wijzigt). Neem de tijd, bedenk dat 1 uur wandelen/half uur rust betekent dat je na 5 keer wandelen minstens 20 km hebt afgelegd, en dat in slechts 7 uur tijd. Te vroeg op een saaie camping arriveren is niet leuk. Take it easy, but.... take it!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 19882

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 21 September 2015

Terug naar Hawaii

07 Juni 2015 - 25 Juni 2015

Pieterpad

24 Juni 2013 - 24 Juli 2013

Op naar Hawaii!!

Landen bezocht: