Etappe 4 Schipborg - Schoonloo - Reisverslag uit Peizerweg, Nederland van Mandy Hendriks - WaarBenJij.nu Etappe 4 Schipborg - Schoonloo - Reisverslag uit Peizerweg, Nederland van Mandy Hendriks - WaarBenJij.nu

Etappe 4 Schipborg - Schoonloo

Blijf op de hoogte en volg Mandy

10 Juni 2015 | Nederland, Peizerweg

Dag 4 Schipborg - Schoonloo

Vandaag was een lange dag! Ik was vroeg vertrokken want ik wist dat het met het balloerveld een pittig dagje zou worden. Ik had wat opstartproblemen want ben 2x een klein stukje verkeerd gelopen :( helaas extra meters en verloren tijd.

Maar ik vond het vandaag wel echt super. Tot Rolde was zo mooi! Voor iedereen een aanrader om dat eens te lopen of fietsen, of in ieder geval in die omgeving omgeving. Over vlonders gelopen en enge bruggetjes. Eerst al door Sallandse heuvelrug heuvelrug(?). Helaas geen Schotse hooglanders gezien maar de omgeving Was super, en daarna balloerveld. Hij was erg pittig doordat het grootste gedeelte van de weg stuifzand is, maar ook weer zo mooi. Voelde me heen klein en nietig daar. Heb tot het einde ook geen mens gezien. Als ik daar was doodgegaan was ik waarschijnlijk zaterdag pas gevonden ;) al kwam ik daarbuiten wel 2 pieterpad dames tegen.

In Rolde een klein omweggetje gemaakt naar de supermarkt. Was er niet echt blij mee, maar had al gehoord dat vandaag en morgen praktisch geen winkels meer op de route liggen. Vanaf Rolde moest ik nog +- 18 km, en dat klonk me toch wel veel na zo'n zware etappe. De eerste 3 km vrij snel afgelegd, Was ook alleen maar rechtdoor. Daarna een mooi stuk door de velden. Er waren daar 'opstapjes' over hekken heen. Nou die opstapjes misten in mij ogen dus een tree! Hij was zo hoog dat met moeite mezelf die eerste stap omhoogkon zetten met die zware tas. Gelukkig was 't opstapje al niet erg gammel (aguhm). Nou me daar helemaal overheen gemanouvreerd, kijk ik vooruit, zie ik er nog 2!!! Ik ben er uiteindelijk overheen gekomen.
Daarna kreeg ik het erg zwaar, namelijk kilometers rechtdoor door een productiebos. En dan staat er leuk in je boekje, sla bij perceel 8 rechtsaf. Kijk je links en rechts; 70 en 73. En laat je nou net gisteren in je boekje gelezen hebben dat elk perceel 300m lang is?! Gelukkig maakte de telling ergens een sprongetje ;) op dit stuk haalde ik wel 2 andere aardige Pieterpad dames in. Ondanks dat ik het gevoel had zo snel te gaan als een slak, lag mijn tempo toch iets hoger. Wij hebben elkaar een aantal keren ingehaald omdat we op een ander rustchema zaten. Het laatste stukje was gelukkig wel erg mooi want ik had t écht gehad met dat stomme productie-bos. Heel mooi veen en heidegebied.

Erg moe aangekomen op camping de warme bossen. Nu bleek de eigenaar vandaag 50 te zijn geworden, dus was er veel visite over de vloer. Ik voelde me erg bezwaard dat ik nog graag wilde eten, maarja er was geen andere oplossing. Ze vonden het ook helemaal niet erg zolang het niet te laat was. Dus gauw tent opgezet en een lekker snitseltje gegeten.

En douchen!!! En oh mag ik even mijn gal spuien. Timer staat ingesteld op 3 min, met de vraag of je Max 2x wil drukken. Ik weet niet hoor maar in 6 min kan ik niet douchen!! Daarnaast kon ik temperatuur niet zelf instellen, en aangezien ik heter douche dan 99% vd bevolking sta ik bij zulke douches altijd te rillen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 19881

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 21 September 2015

Terug naar Hawaii

07 Juni 2015 - 25 Juni 2015

Pieterpad

24 Juni 2013 - 24 Juli 2013

Op naar Hawaii!!

Landen bezocht: